1st Customer..

Assalamualaikum ...


N3 kali nie aku nak cerita pasai kawan aku yang sorang nie.... aku panggil dia kak nab..

Kak nab nie umpama emak kepada aku...kalau nak minta pendapat ka..atau ada masalah kat opis nie...cari dia lah..

Dia banyak memberi semangat untuk aku membuat sesuatu pekara...siap mencabar lagi...

Dulu masa aku baru dok belajar menjahit,dialah org pertama yg tempah baju kat aku...takutnya aku bukan main..maklumlah belajar pun tak habis lagi..kang tersalah potong kain tu, mati aku..nak kena ganti balik tu...dah la tu..jahit pun bengkak-bengkok lagi..kak nab tetap berkeras juga nak suruh aku buat.Katanya jadikan sebagai latihan...kalau tak cuba buat, bila nak pandai...tak payah dok susah2 nak beli kain dah...Hmmm itulah kak nab..


Baru2 nie..kalau tak silap aku dalam bulan lepas ...aku beli E-book sulaman riben daripda Pn.Ann..aku share dengan sorang kawan kat opis nie...dia pun minat juga sulaman riben nie...

Sambil2 dok tengok cd tu...kak nab kata dia ada satu idea...nak suruh aku buat sulaman riben untuk katil pengantin....alamak ...boleh ka nie...baru dok belajar juga yang nie pun...memang la sebelum nie aku dah pernah buat...tapi cuma patern yg simple2 ja...yang aku belajar dari buku yang dibeli drpd. Pn.Ann juga..

Tak apa lambat lagi katanya..buat la pelan2.Jadikan ini sebagai satu cabaran,mesti kena buat juga....aku pun cuba2 la buat bunga2 yg terdapat dalam e-book.lepas tu dok skodeng pula blog2 yg ada sulaman riben nak cari idea....Akhirnya inilah hasil sulaman riben aku yang tak seberapa nie...layan je lah yerrr.....









sulaman















0 Responses