Aku Kini Seorang Blogger....


N3 kali nie, aku nak cerita macam mana aku boleh tersangkut dalam dunia blogger nie....
Emmm....kalau diingatkan balik terasa lucu pun ada...Apa taknye,masa mula2 nak buat blog nie,aci sembunyi2 ja...malu la konon.Takut kwn2 tahu yg aku dah ada blog.Hahaha..pelik kan.Orag buat blog nak bagi org baca,nie aku takut org baca pulak.Maklumlah tak pandai lagi nak tulis apa..nak cerita pasai apa.
Aku pun cuba2 la ,buat blog nie...buat cara sembunyi2 dan sikit2,sampai la sorang kawan aku tegur.."wei,entah2 hang dah ada blog apa?"....aku kata kat dia,baru nak buat.Padahal dah ada dan dia pun sebenarnya dah tahu pun.Tapi sengaja kot ,nak bagi aku cakap sendiri.Kawan aku tu pun sebenarnya dah ada blog (http://aqilaqilahduniaku.blogspot.com/)
,tapi tak berapa nak aktif.Baru2 nie ja aku nampak dia pun semakin aktif menupdate blog dia.Aku pun jadi bertambah semangat ler....hari2 pakat dok menghias blog jer kejanya.
Keinginan untuk buat blog nie bermula sejak aku mula berjinak-jinak dgn.seni menghias rumah ala2 inggeris.Tiap2 hari keja aku dok skodeng blog2 yg mempamerkan deco ala2 inggeris.Aduh...cantiknya..Rasa teringin la nak buat macam tu,nak berkongsi minat dan hobi.Manalah tahu dgn adanya blog ,nanti di masa depan boleh cuba buat bisnes online pula.
Masa sekolah dulu,aku nie suka membaca.Sampai mata pun dah rabun...Lepas tu,aku juga suka la dok berangan sambil dok tulis cerpen.Tapi,cerpen2 tu tak tau la p mana dah.Dulu aku suka sangat baca buku tulisan Ahadiat Akashah.Cerita2 cinta yg dia tulis tu...fuhh,romantik betul.Dengan adanya blog nie dapat la aku sambung balik minat menulis aku tu.Tapi tak ada la nak tulis cerpen atau novel .Sekadar nak berkongsi minat aku dalm bidang jahitan,sulaman ,kraftangan dan luahan perasaan ja ..Dah 1 bulan aku menjadi penulis blog.Terima kasih la kepada anda yg sudi menjengah ke blog aku yang tak seberapa nie ya..Pagi2 makan burger,Aku kini seorang BLOGGER...Gosok baju dengan seterika,kita rehat seketika ...bye..Bye..
0 Responses