Lakaran Kasih Buat IBU..


Ibu



Wajah mu sentiasa memancar ceria


Bibir mu tersulam senyum bahagia


Walau derita menyuntik sengsara


Kau Sabar mengharunginya


Ibu


Kau korbankan segala demi anak mu


Kau rela apa saja demi menatap senyum ku


Pengorbanan mu cukup bermakna


Pengorbanan mu amat berharga


Ikhlasnya kau melimpah kasih


Setianya kau menyulam sayang


Teguhnya ikatan mesra


Ibarat karang di lautan sana


Budi yang kau semai


Hanya Tuhan yang tahu menilai


Tulusnya budi membentuk sahsiah terpuji



Ibu



Hanya kau ratu hatiku


Hanya kau cahaya kasihku


Terima kasih ku rangkaikan


Atas untaian cinta yang kau sembahkan


Ku iringi doa sepanjang hidup mu


Moga kau bahagia meniti usia


Kerana kaulah penyuluh jalan ke Syurga....



BY:Resepi Masakan Melayu


Lakaran kasih buat Ibu nie,aku tujukan buat mak aku...Azizah Binti Mat.Walaupun bukan aku yg. karang,kira boleh lah yer...almaklumlah aku nie bukan pandai sangat nak berpuisi dan madah2 nie...
Selamat Hari Ibu buat semua ibu2....Kawan aku ada tanya,tarikh hari ibu yang sebenarnya.Ada yang cakap 6hb.mei...ada juga yg kata 8hb lah,10hb lah....hai yg mana satu betui nie...


Yang sebenarnya Hari Ibu di malaysia disambut pada minggu kedua dalam bulan mei,setiap tahun...jadi sepanjang minggu kedua bulan mei ,kita raikan ler hari ibu..tak payah kira berapa tarikh nyer.... info nie untuk yg belum tahu lah yer...Hehehe..tapi rasa2nya ramai yg dah tahu...


hari ibu

Majlis meraikan Ibu yg sederhana...

Tak lupa juga ...Selamat Hari Ibu....buat mak mertua aku..Siti Amin Ahmad.

0 Responses