Mudah Dan Menyeronokkan


Assalamualaikum...

Pinjam jap slogan rancangan masakan ICIP-ICIP ....tapi memang betul la..kalau hati dah suka semuanya nampak indah belaka..kalau dah minat dengan sesuatu tu..rasa mudah dan senang ja nak buat ...

Nak share sarapan pagi nie...rajin la pulak memasak sejak akhir2 nie....hehehe


Hmmm..cempedak.Satu hari tu ada la En.suami mengadu kat aku..katanya orang jual cucur cempedak tu mahal sangat..4 ulas RM 1..kesian kat pelancong...Dah kebetulan jumpa orang jual buah cempedak ,beli la...kalau masak sendiri dapat makan banyak sikit...2 biji dia beli RM20.00..(sekilo RM4)..jadinya sebiji RM10 lah...masa dok kopek buah tu,dia cuba la bilang ..ada berapa ulas dalam sebiji buah tu...kira punya kira...modal untuk beli buah tu pun tak dapat balik...itu belum lagi termasuk modal untuk tepung dgn. minyak...kalau dah kena sendiri baru tau kan kenapa dorang tu jual harga tu...tapi kalau dapat bahan mentah dgn.harga murah tu...tak patut la kalau jual mahal..agak-agak la yer..


Cucur Cempedak

Peknga@ Lempeng Kelapa dgn.sambal Bilis


Jemput Makan Semua....









2 Responses
  1. Ucu Faridah Says:

    salam ina...
    Alhamdulilah dah kenyang mkn cucur cempedak...
    lempeng tu ada lagi tak..? minta sikit..