Segmen KBU:Jom Kembali Ke Sekolah.

Assalamualaikum...


Blogwalking malam2,ternampak segmen nie kat blog ahli KBU....pas tu aku pun terjah la ...Hmmm ..rasa teringin la pula nak join.Segmen nie anjuran Pakcu Sofi...

Mana paling best yer masa sekolah dulu...cuma sekolah rendah dgn. sekolah menengah ja la..aku dulu tak masuk tadika pun..terus ja masuk darjah satu.Aku rasa masa sekolah rendah la paling best...sebab masa tu kerja sekolah pun tak la berat sangat...tak kena buat nota2 yang banyak dan panjang....tapi bukannya sekolah menengah tu tak best..ada juga yang bestnya...

Pengalaman pahit...masa tingkatan dua...sebenarnya banyak juga pengalaman pahit nie..tapi aku cerita yang nie ja lah...masa kelas kemahiran hidup kita orang kena p kat bengkel...kejadian nie lepas kelas tu la...sebab lambat masuk semula ke kelas untuk matapelajaran yang lain....aku dgn sorang lagi kawan aku kena berdiri atas kerusi....Hwaaaa malunya..sebab kelas aku bertentangan dengan kelas tingkatan 4 dan 5...malu kat abg2 ting.4 dan 5 tu...semua dok ushar kat kelas aku ja...almaklum la masa tu ada abang angkat tau...Ahakssss...

Kenangan manis...masih lagi sekolah rendah...masa kat sekolah rendah,aku nie kira pelajar yang boleh dikatakan agak pandai ler...hehehe perasan..ya la...masa tu nombor paling banyak yang pernah aku dapat pun no.10 dan aku dapat keputusan UPSR pun bagus ..sekolah menengah pun ada juga..masa tingkatan 3..aku ada secret admire...wahhh cayalah...

Subjek yang paling digemari...Sains..sebab suka buat eksperimen...lepas tu cikgu sains tu jarang nak cek buku nota...seminggu atau dua minggu sekali jer dia cek...

Subjek yang tak digemari...hmmm..kebanyakannya aku tengok semua tak suka matematik termasuk la aku..pening kepala nak mengira ...tapi ,budak2 lelaki kat kelas aku masa sek.men. pandai matematik nie tapi dorang nie malas nak buat nota..jadi kita orang tukar suka sama suka la...Tapi alhamdulillah la keputusan SPM...semua matapelajaran lulus walaupun tak ler yang terbagus....



Masa tingkatan 1...Persatuan Puteri Islam buat jualan sempena hari sukan kalau tak silap...

1 Response
  1. Pakcu Sofi Says:

    adakah masih berhubungan dgn secret admire? hehe

    thanks join! ;)