Kalam Imam Muda:Teknologi Wadah Kebaikan


SEJAK menulis bagi ruangan Kalam Imam Muda Metro Ahad minggu lalu, saya menerima banyak maklum balas serta komen daripada pembaca sama ada menerusi e-mel mahupun laman sosial Facebook.

Saya kira ini permulaan baik dan insya-Allah, setiap pandangan akan diambil perhatian bagi memperbaiki diri dan berkongsi ilmu serta pandangan untuk kebaikan bersama.


Sebenarnya, saya tidak menyangka program Imam Muda yang saya sertai itu menghasilkan gelombang besar di kalangan masyarakat di Malaysia serta negara jiran seperti Singapura dan Brunei.

Saya kira, masyarakat dapat menerima dan mengiktiraf kehadiran kami dalam dunia dakwah yakni satu perkembangan sihat, di mana masyarakat mampu menerima pandangan orang lain.


Hari ini, ke mana saja saya berada orang akan datang bersalaman, berbual dan bergambar bersama. Semacam ada mata mengekori setiap langkah dan gerak-geri saya.


Satu pengalaman yang tidak pernah dialami sebelum ini walaupun kadangkala terasa rimas, tetapi itulah hakikatnya sama ada suka atau tidak, saya kena harungi.

Ibu saya banyak memberi nasihat dan sokongan kepada saya pada waktu ini. Dia faham kini kehidupan saya menjadi milik bersama masyarakat.


Jujur, saya tidak pernah berasa popular tetapi kuasa media membuatkan masyarakat mengangkat diri saya menjadi selebriti.

0 Responses