Petua Mudah Bersalin

Assalamualaikum....
Hari nie nak share satu petua,untuk mempercepatkan bukaan rahim semasa proses bersalin.
Petua nie saya dapat dari seorang kawan.sejak anak kedua dan ketiga saya amalkan petua nie...
alhamdulillah,proses bersalin yg saya lalui tidak terlalu lama.Sakit dalam masa 1/2 jam ke 1 jam saja dah bersalin.

Bahan2 yang diperlukan ialah telur ayam kampung dan teh....

Hanya ambil telur merah sahaja dan pastikan tiada telur putih yg termasuk yer....
takut nanti tak boleh nak minum pula...

Rendam teh dgn air panas tanpa gula....pekatkan sikit teh tu yer...
Kemudian satukan teh dan telur merah tadi ...kacau hingga sebati.Telur akan sedikit masak sebab air teh tadi kan panas.....lepas tu boleh la diminum yer.Rasanya sama macam teh susu yang tak manis.Amalkan petua nie bila kandungan dah masuk 9 bulan, 1 biji sehari atau selang2...
Selamat mencuba......
3 Responses
  1. kak ina..yaya baru tau petua ni..biasa dengar telan telur ayam kampung mentah2 gitu je..
    ni ok la kan campur dgn teh..next baby boleh try..
    tq..


  2. Ina Says:

    Yer la yaya..kalau makan mentah tu k.ina pon tak berani nak telan...k.ina dah amal petua nie sejak anak no.2 sampai sekarang tgh peknen anak ke.4..kita cuma ikhtiar mana yg patut...insyaallah dipermudahkan..


  3. nor Says:

    Nak ty ina, kalo amalkan petua ni...nanti ank dlm kandungan tak besar sgt ke?tq... Sy dh 39w ++ ni tunggu hari je.. :)