Kurniaan Allah

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Semalam aku baca 1 n3 kat dalam blog kawan aku nie..alkisahnya pasai baby baru..
n3 tu membuatkan aku teringat la masa aku baru dapat baby yg ke-3...satu2 nya baby girl...yer la yg 2 lagi tu boy..yang ke 3 nie la baru perempuan...alhamdulillah,dapat juga perempuan...dah 3 tahun pun..cepatnya masa berlalu...hehehe..
Memang betul kata kawan aku tu....kalau org. kata "comelnya anak awak"..dalam hati tu mesti rasa seronok dan bangga kan..apa taknya dah kalau anak comel..emaknya mesti terlebih comel...ngeh,ngeh,ngeh....mesti kembang jer dalam hati tu..tapi kalau sebaliknya tak tau nak cakap lah...
Cerita nie berlaku kat aku....anak aku tu..bagi aku,alhamdulillah...sempurna,cukup sifat dan sihat(mau tak sihat,berat masa lahir 4kg lebih)...semestinya comel lah bagi aku..dah anak aku...tapi setiap hari bila mak mertua aku tu p rumah aku..dia mesti cakap..." Auni nie hitam lah"...(nama anak aku tu Nur khalidah Auni)huhuhu.. sedey la...tapi sebenarnya aku tak kisah sangat pun..hitam2 pun cucu dia juga..cuma,bila dah terlalu kerap sangat perkataan tu diucapkan,terasa ler juga....dah la tu cucu2 dia yang lain semua putih2 belaka...anak2 aku je yg kelabu asap...
Dah jadi tabiat org kita kan ..dah ler org tu dalam keadaan sakit lepas bersalin..dia org p melawat dok kata anak dia mcm2 pula..hitam lah,hidung kemek lah,macam2 lagi lah...mau tak meroyan org tu..dulu aku pernah terdengar seorang kakak tu kata kat anak dia.."mak nie kalau boleh pilih..mak nak pilih anak yg cantik macam siti nurhaliza.tapi dah tak boleh pilih..ini yg tuhan bagi.Tapi mak bersyukur anak mak sihat dan sempurna."
Walau apa pun keadaan kita harus bersyukur dan redha dgn pemberian Allah.Mesti ada hikmah di sebalik segala kejadianNya.Hargailah segala nikmat kurniaan Allah...
Ada kalanya kita tidak sedar apa yg dimiliki hari ini adalah nikmat kurniaan Allah.Sebab itu kita tidak harus lupa mensyukuri segala kemurahan hati Allah SWT menganugerahkan sebuah kehidupan yang lengkap....
Aku bersyukur sangat dapat suami yg penyayang dan anak2 yg sempurna..Alhamdulillah kami BAHAGIA...


Auni umur 1 hari....masih di wad hospital langkawi...
Auni umur 1 tahun.....

Ini ler 3 org.cahayamata aku...yg baju merah tu bukan yer...
Yang nie gambar terbaru.....
0 Responses