Pengalaman Ku...

Salam ceria semua...
Pada suatu hari..aku baru balik dari kerja kan,terus aku p rumah biras,nak ambil anak aku macam biasa lah kan...hehehe.. Anak aku yg kecil tu biras aku yang jaga masa aku kerja....ada berita terkejut tergempar...Nama aku dimasukkan dalam senarai peserta nasyid...hahaha..lawak.Tak pernah dok masuk nasyid nie..
nak buat macam mana dah tak ada org lain dah...nak kena bagi cukup org. juga..kalau tak penyertaan digugurkan...ok lah..cuba2 boleh juga dapat pengalaman.
Pertandingan nasyid yang akan kami sertai itu adalah anjuran KEMAS peringkat daerah langkawi,untuk memilih wakil ke peringkat negeri.Tapi nasib tak menyebelahi kami.Tak apa lah ,lagi pun kami saja suka2 jer..nak bagi ada wakil dari kampung kami tu...
Selepas tu ada la pula, pertandingan nasyid anjuran UMNO.Sama la juga nak pilih wakil untuk ke peringkat negeri.Apa lagi ketua nasyid tu kata...jom la kita cuba,manalah tau kot rezeki.
Memang betul la..rezeki kami.Terpilih la pula untuk ke peringkat negeri...pertandingan tu diadakan di Baling..boleh la juga aku p baling.Sebelum nie tak pernah sampai lagi situ.
Yang bestnya tu..sebelum hari pertandingan tu...dapat makan malam dengan Datuk Mashitah...Wow ..terpegun dengan kecantikannya..pertama kali tengok secara berdepan nie..
Di baling,kami tak dapat tempat juga dalam pertandingan tu..cuma dapat saguhati jer la...tapi kami dijemput utk. buat persembahan sempena mesyuarat wanita UMNO langakwi.Wah..macam artis la pula..org jemput buat persembahan.Inilah gambar2 kenangan masa buat persembahan tu..tingggal yg nie jer la..yg lain tu ada dalam komputer yg satu lagi tu..computer tu rosak la pula..



Cerita nie sebenarnya tahun lepas punya tau...hehehe...
0 Responses