Hampa Tak Tau Ka...Akulah Mahsuri...


Melati kuntum tumbuh melata,
Sayang merbah di pohon cemara;
Assalamualaikum mulanya kata,
Saya sembah pembuka bicara.

Pagi2 tanam padi,
Tanam padi tepi perigi,
Aku bukan nak sok sek pasai orang tu orang nie,
aku nak cerita pasai diri aku sendiri.

Buah pelam buah kuini,
Makan bersama gula merah,
Alkisah bermulanya begini,
Cerita dibawa oleh cik Yah.

Cik Yah kita orangnya gila-gila,
Suka sangat makan cermai,
Kat opis aku nie ada satu nama dua jiwa,
Panggil satu dua-2 mai.

Cincin emas permata delima,
Terselit di jari cantik berseri,
Lalu cik Yah memberi nama,
Seorang cik Gon seorang Mahsuri.

Ada udang di sebalik batu,
Batu dibuat tembok perigi,
Kalau nak tau yang mana satu,
Sudah tentu akulah Mahsuri.

Air diminun terasa payau,
Nak makan pula tekak tak lalu,
La nie hampa dah tau,
Itulah dia nama glamour aku.


Bintang barat terbit petang,
Bintang timur terbit pagi,
Jika tidak melarat panjang,
Ada umur ketemu lagi......



0 Responses