Jawapan Teka-Teki

Assalamualaikum...
Yezzaa..ini jawapannya....Kalau di sebelah utara dipanggil Keriang Dot....kat sebelah pantai timur pulak dipanggil Jambu Arang...
Ha...betui la jawapan yaya tu...tahniah..
Hmmm..yaya sorang jer yang jawap..huhuhu...tapi tak pa lah..nanti yaya email alamat yer..(bilafiq@yahoo.com)akak nak bagi hadiah sebagai tanda terima kasih atas sokongan...hehehe..serius nie..
Kawan2 yang lain tu pun terima kasihlah jugak atas sokongan yer...tapi dah yaya jawap teka-teki nie,jadi bagi hadiah kat dia ler...
Oppps...sorry..ada lagi sorang yang jawab...orang langkawi gak nie...tapi adik jawap buah muyu..
kalau buah muyu tu...rasa dia masam sikit...rupa dan warna memang sama..rasa dia lain sikit...
Tak pa la dik no...akak bagi hadiah kat yaya dulu la no...


Memang susah dah nak dapat buah nie...kat tempat akak nie pun ada beberapa pokok jer ...
kalau tanya anak2 akak buah apa nie..dia orang pun tak tau...siap tanya lagi.."Buah hitam tu boleh makan ka..makan macam mana???..
Banyak dah buah-buahan liar yang dah pupus..Kalau dulu keluar main ..tak balik makan pun tak pa ..sebab kat sekeliling tu ada ja buah-buahan yang boleh dimakan..zaman la nie mana ada dah..budak2 pun dah tak main macam orang dulu dah...
Permainan depa....ha,kat depan komputer atau tv...
Hmmm..pasai buah tu..kena ambik biji buat benih kot.Tanan kat tepi rumah...
Untuk tatapan generasi akan datang...
1 Response
  1. YAYA AZURA Says:

    yeay dapat hadiah !!! tq tq
    jap lg yaya emel ye ...