Bila 40+++




Google pic

Umur 40 adalah usia matang bagi seseorang dalam berfikir dan bertindak.
Bagi lelaki usia 40 dianggap sebagai permulaan hidup baru,semangat baru dan semakin matang.Manakala bagi perempuan pula,ada yang berpendapat usia 40 dikaitkan dengan pekara2 negatif dan selalu dikaitkan dengan musim saham menurun.

Tetapi lain pula dgn.pendapat dari pakar motivasi Dr.Fadzilah Kamsah.Katanya ,orang perempuan pada usia 35 tahap kematangannya sama dengan orang lelaki yang berusia 40.Akan tetapi pada usia 40,wanita dikatakan akan semakin menyerlah kecantikan dan keanggunannya.

Malah kajian2 yang dilakukan di barat juga membuktikan bahawa kecantikan seorang perempuan bukan di usia 20-an tetapi pada usia 40-an.
Kenapa???....Ini kerana kecantikan tersebut dilihat dari segi holistik atau menyeluruh,iaitu bukan sahaja dari segi penampilan fizikal tetapi ia merangkumi sikap,misi dalam hidup,kejayaan dalam mendidik anak2 dan banyak lagi.

Oleh itu, mengikut orang barat pada usia 40 tahun inilah tahap atau klimaks kecantikan seseorang wanita kerana ia datang secara pakej atau sempurna.





N3 nie aku tulis bukan kerana umur aku dah 40...belum lagi,muda lagi la..hehehe...
Kebetulan pagi tadi terdengar satu segmen motivasi dari Dr.Fadzilah Kamsah kat Langkawi FM...pasai umur 40-an nie la..teringat pula kat sorang kawan kat opis...baru ja 2-3 hari lepas dok usik2 dia.La nie bukan main lagi,semakin cantik dan bergaya.Memang betul la macam yang Dr Fadzilah cakap tu kan.....Jadi,sekarang dah tak perlu risau lagi bila usia semakin mencecah 40-an...yang penting sucikan hati,tenangkan jiwa,perbanyakkan ibadat...kecantikan dalaman akan terselah secara semulajadi...



Sekadar hiasan(google pic)




6 Responses
  1. Nazzue Says:

    Setuju2...ramai contoh yang kita tengok skunk...umur 40 kecantikan mula terserlah...
    p/s: ibu dan isteri tetap merupakan wanita tcantik d mata

    Entri Terkini: Tips Mengetahui Ranking Blog


  2. YAYA AZURA Says:

    macam mana agaknye muka yaya umur 40 nanti ..hihi..

    *kak ina..kak ina bahasakan diri kakak dgn yaya..ntah2 yaya lagi berusia..^__^


  3. azlina Says:

    akk dah umur 41 thn ni...he..he..dah tua dah..


  4. ayumiss Says:

    sapa yg makin cantik2 kak ina ?? ceciter mai? hihihihi


  5. Ina Says:

    2ayu:cer teka....nak tgk jawapan betui ka tak..hehehe..


  6. Ina Says:

    2 yaya:tak kisah la yaya...sapa tu ka muda...apa yang penting persahabatan yang terjalin.

    2 kak Azlina:Tak nampak tua pun..anggun lagi..yang penting dlaman kita sihat...akan lebih terserlah lagi kecantikan.