Bila Ayah Jadi Ibu



Assalamualaikum...



Tengah dok layan satu drama kat TV 1....kisah seorang ayah yang kena mengambil alih tugas isterinya untuk menjaga anak2...

Kecoh jadinya bila seorang ayah kena buat semua tugas2 yang selalunya dibuat oleh seorang ibu...Tapi kan ,ada bagusnya sekali sekala tu si ayah nie buat kerja2 yang selalunya ibu ja yang kena buat...baru la dia orang tahu ,mudah ka dak jadi ibu nie...selalunya dia orang dok kata kerja org pompuan nie mudah ja..orang lelaki ja yang kena kerja teruk,pasai nak cari duit untuk keluarga.Zaman sekarang nie..lelaki ka pompuan ka sama ja.Dua2 kena kerja sebab nak menstabilkan perbelanjaan keluarga.Kalau jadi surirumah sepenuh masa pun,tetap juga buat kerja sambilan seperti buat kuih jual untuk membantu suami.



En.suami aku nie kira ok la...selalu juga la dok tolong aku kat rumah nie...kiranya kalau tinggal anak2 kat dia,tak la kebulur budak2 tu.Terlebih makan ada la..apa taknya masa auni masih baby,kalau nangis sikit ja dia dah bangun buat susu.Setiap pagi dia yang uruskan anak ke sekolah.Tolong kejutkan anak2,tunggu kat depan pintu bilik air..(sebab budak2 tu kalau tak tunggu,15 minit buka air saja mandi dak lagi.)..tolong tengok jadual..sampai la hantar anak ke sekolah.



Masa aku tengah mengandung kat Auni dulu...dia la yang bawa anak2 p beli segala keperluan sekolah.Aku tak ikut,pasai masa tu tengah dok alah.Selalu ja dok pening2.Hanya dia dengan anak2 ja yang p.Selalunya pun ,memang En suami yang dok pilih baju kat anak2..aku cuma bagi pendapat ja.Hehehe..terbalik la pulak..En.suami aku nie kalau bab shopping aku pula yang kalah..



Bersempena dengan hari BAPA...aku nak ambil kesempatan la nak ucap SELAMAT HARI BAPA untuk en.suami aku tu...dan juga untuk Ayah aku,pak mertua...semua yang bergelar Ayah la no...



google pic

0 Responses