Langsir Raya Dan Biskut Raya



Assalamualaikum...


Hari tu aku ada cerita pasai langsir raya....kali nie nak share la langsir raya yang dah siap tu...dah guna masa raya hari tu...dan juga nak share biskut raya yang aku buat sendiri...ada la 3 jenis yang sempat dibuat...yang lain beli jer...



Ha...nie la langsir yang aku jahit tu..cantik tak..boleh la nooo...pertama kali buat ...hehehe..


Yang kat bawah nie pula biskut raya yang aku buat sendiri ....


Tart Gulung Jem Rambutan.


Resepi boleh cari kat blog Hanieliza..tapi dia punya tart gulung jem nenas la...


Biskut Kacang Peas



Kalau ikutkan resepi yang aku jumpa kat blog masakan tu..dorang guna tepung kacang peas dan tepung biskut..tapi aku guna kacang peas yang dikisar halus sendiri dan tepung gandum jer....lepas tu buat la macam biskut mazola tu....



Biskut Kana


Dah lama tak buat biskut nie..dulu setiap kali raya mesti buat...tahun nie rasa teringin nakmakan ..tu yang buat sendiri tu...biskut nie tak ada pulak orang buat jual...

Resepinya boleh klik kat SINI...cuma aku tambah serbuk koko dan kacang tanah yang dikisar halus..memang dari dulu buat biskut buah kana nie masuk kacang...tapi cari buku resepi tak jumpa tu yang ambil resepi kat blog hasue dan tambah kacang kat dalam adunan tu...











0 Responses